Türkiye’de Otomobil Satışları Arttı
Kasımda otomobil satışları önceki yıla göre yüzde 3,5 artarak 94 bin 595’e ulaştı. Hafif ticari araç segmentinde ise yüzde 12,2’lik bir büyüme yaşandı ve 26 bin 499 adede yükseldi.
2024 Ocak-Kasım döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,5 azalarak 1 milyon 68 bin 260 adede geriledi.
Otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki bu değerlendirmeler Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından açıklandı.
Kasımda otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 artarak 121 bin 94 adet satış gerçekleştirdi. Benzer şekilde, otomobil satışları yüzde 3,5 yükselirken hafif ticari araç pazarı yüzde 12,2 artış gösterdi.
Otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki 10 yıllık kasım ayı ortalama satışlara bakıldığında yüzde 43,7’lik bir artış meydana geldi. Otomobil satışlarında bu artış yüzde 46,5 iken hafif ticari araç pazarında yüzde 34,7 olarak kaydedildi.
SUV’lar En Çok Tercih Edilen Araçlar Oldu
Pazarın yüzde 86,3’ü, vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluştu. Bu segmentlerde C segmenti otomobiller yüzde 55,8 pay alırken, B segmenti otomobiller yüzde 30,1 paya sahipti.
Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 56,6 payla SUV otomobiller oldu. SUV otomobilleri sedan ve hatchback otomobiller takip etti.
Benzinli otomobiller pazarda yüzde 61,7 pay alırken, hibrit otomobiller yüzde 17,7 pay, dizel otomobiller yüzde 10,1 pay, elektrikli otomobiller yüzde 9,9 pay ve otogazlı otomobiller yüzde 0,7 payla yer aldı.
160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 62,3 artarken, 160 kW üstü elektrikli otomobillerde yüzde 15,1’lik bir azalma meydana geldi.
Van gövde tipi yüzde 74,1 payla en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi ikinci sırada yer aldı.